Marketing in transition: AI, data and values

By wdo, 10 November, 2025

Prof. Dr. Melanie Diermann – Professor of Marketing in the Department of Communication and Economics at IST University of Applied Sciences

AI, real-time data and new content formats are currently turning marketing upside down. But which developments should you take seriously today – and which technologies are hype or essential?

  • Why AI is reorganising marketing – not just automating it
  • How hyper-personalisation and real-time data are changing content
  • What voice search, gamification and short videos can do – and what they can't
  • Why data protection, sustainability and values determine success

 

 

Datum
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Sprecher

Prof. Melanie Diermann

By wdo, 7 November, 2025

Prof. Dr. Melanie Diermann ist Professorin für Marketing im Fachbereich Kommunikation und Wirtschaft an der IST-Hochschule für Management und leitet den Studiengang Bachelor Online-Marketing und Marketingmanagement. Sie studierte Kommunikations- und Medienwissenschaften, Sozialwissenschaften und Psychologie, promovierte im Themengebiet der vergleichenden politischen Kommunikation und arbeitete anschließend mehr als 10 Jahre mit Ihrer Expertise in strategischer Kommunikation für Think Tanks und Unternehmen in den Bereichen Forschungsförderung, Öffentlichkeitsarbeit und Geschäftsführung.

DIGITAL & EVENTS STAGE Halle 7

IST-Hochschule für Management